Dagen första pass klart!

Hej!
Dagens första träningspass är klart. Det blev styrka på gymmet, med fokus på bålen(mag och rygg). Började med att värma upp på crosstrainern 5min, blev inte längre pga att jag hostade så mycket. Min astma säger ifrån nu förtiden med hosta som gör ont i lungorna och luftröret. 
Efter uppvärmningen stretcha jag lite lätt för att bli mjukare i kroppen innan jag börja med styrkan. Började med två armövningar innan jag körde vidare med bål. 

När jag kör bål brukar jag oftast kör 8 olika övningar. Jag delar in de så att jag kör två övningar i taget som jag byter av med varandra direkt efter jag är klar med den ena, alltså ingen vila emellan de två övningarna. Då kör jag 15 receptioner på en övning och byter till den andra och kör 15 receptioner på den och gör så tre gånger. Så det blir 3*15 på varje övning. Sen vilar jag en minut, innan jag byter till två andra övningar.
Idag blev det 5 mag övningar, 2 rygg övningar och en statisk övning som tar i både magen och ryggen. 
Ett bra och jobbigt pass!
Nu ligger jag i sängen och vilar upp mig för nästa pass som är löpning!:)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

edquistservold.blogg.se

Min andra halva, familjen, träningen och skolan. NAPRAPATHÖGSKOLAN

RSS 2.0