Fredag!

Hej! 
Igår åkte jag till Norge för att jobba, blev en lång och jobbig resa. Vilket gjorde så att de blev en lång vakt.. 
Först va planen att jag skulle vara kvar i Norge tills på onsdag då jag slutar och jobba för den här julen. Men de blev ändrade planer i sista sekund. För åkte nämligen hem idag igen för att sen åka tillbaka till Norge imorn igen. För min syster ska ta flyget tillbaka till NY på söndag från Norge och vi har bara en bil och den hade jag i Norge.  Så blev att åka hem idag igen. Så igår blev det en vilodag, men det behövs också. Vila är lika viktigt som träningen och de man äter. Man ska försöka att ha minst en vilodag i veckan. Men deg betyder inte att man ska ligga hemma i soffan hela dagen, man faktiskt gå ut och gå. Bara man inte tränar hårt. 
Viktig lärdom! Om man bara tränar hela tiden, hårt och aldrig vilar eller lyssnar på kroppen så kommer man förstöra kroppen istället och då blir det ohälsa allt som har med träning att göra! 

Men idag så hade jag inte vilodag! När jag kom hem från Norge vila jag lite för jag va så trött. Sen gick jag fort ner till gymmet och körde tunga övningar för benen. Efter det så gick jag ut och sprang distans med mamma, 7km. Kan säga att mina ben kändes so, betong varje gång jag skulle lyfta dom. Men klarade att springa och tog mig runt, fick hosta några gånger dock, hostan är fortfarande kvar.. Det är bra träning att springa efter man har kört styrka för benen, då tar löpningen mer och man får bättre kondition snabbare. Nu efter så är mina ben helt döda, men de är en så härlig känsla! Älskar det!:D 

Imorn blir de nog en vilodag igen, just för vi ska åka till Norge så tidigt imorn. Men ska försöka gå upp tidigt för att  gå ut och gå innan frukosten. 

Bloggnigen kommer bli sådär nu tills onsdag, eftersom jag kommer bo hos min morfar och hans internet är hur segt som helst. Men kommer behöva gå på internet för att plugga, så kan blogga då med. 

Nu är det snart bara 4 dagar kvar tills jag åker från Norge och direkt till Karlstad för att hämta min älskling på tåget! Längtar så sjukt mycket! Saknar han så jag håller  på att spricka! 

Puss 
blir en bild på mig och älskling! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

edquistservold.blogg.se

Min andra halva, familjen, träningen och skolan. NAPRAPATHÖGSKOLAN

RSS 2.0